THE ROLE OF INDEPENDENT THINKING IN THE SPEECH-COMMUNICATIVE DEVELOPMENT OF CHILDREN
Keywords:
didactic games, independent thinking, educator's professional competence, дидактические игры, самостоятельное мышление, профессиональная компетентность педагога., didaktik o‘yinlar, mustaqil fikrlash, tarbiyachi kasbiy kompetentliligiAbstract
In this article, the problems of determining didactic games and their place in teaching children to think independently and developing practical recommendations, the importance of the professional competence of educators in guiding preschool children to think independently, and the problems of developing criteria for evaluating the level of independent thinking of children are of special relevance today. It is thought about what he is doing.
В данной статье рассматриваются проблемы определения дидактических игр и их места в обучении детей самостоятельному мышлению и разработке практических рекомендаций, значение профессиональной компетентности воспитателей в обучении дошкольников самостоятельному мышлению, а также проблемы разработки критериев оценки уровня самостоятельного мышления детей сегодня приобретают особую актуальность. Речь идет о том, что он делает.
Mazkur maqolada didaktik oyinlar va ularning bolalarni mustaqil fikrlashga orgatishdagi ornini belgilash hamda amaliy tavsiyalar ishlab chiqish, maktabgacha yoshdagi bolalarni mustaqil fikrlashga yonaltirishda tarbiyachi kasbiy kompetentliligining ahamiyati va bolalarning mustaqil fikrlash darajasini baholash mezonini ishlab chiqish muammolari bugungi kunda alohida dolzarblik kasb etayotgani xususida fikr yuritilgan.