CHALLENGES IN TEACHING READING TO YOUNG LANGUAGE LEARNERS
Keywords:
language, problem, methods, attitude, deficits, young language learners., язык, проблема, методы, отношение, дефициты, молодые люди, изучающие язык., til, muammo, usullar, munosabat, kamchiliklar, yosh til o'rganuvchilar.Abstract
This research study explores the challenges faced by teachers in teaching the important skill of reading to young language learners. Research examines common barriers to decoding skills, vocabulary acquisition, comprehension, and reading fluency and suggests evidence-based strategies to effectively address these challenges. By exploring the intersection of educational psychology, linguistic theory, and pedagogical best practices, this study aims to provide insights for educators seeking to improve learning for young learners.
В этом исследовании рассматриваются проблемы, с которыми сталкиваются учителя при обучении юных изучающих язык важным навыкам чтения. Исследования изучают общие препятствия на пути к навыкам декодирования, приобретению словарного запаса, пониманию и беглости чтения и предлагают научно обоснованные стратегии для эффективного решения этих проблем. Исследуя пересечение педагогической психологии, лингвистической теории и передового педагогического опыта, это исследование направлено на предоставление информации педагогам, стремящимся улучшить обучение юных учащихся.
Ushbu tadqiqot tadqiqotida yosh til o'rganuvchilarga o'qishning muhim ko'nikmalarini o'rgatishda o'qituvchilar duch keladigan qiyinchiliklar o'rganiladi. Tadqiqot dekodlash ko'nikmalari, so'z boyligini o'zlashtirish, tushunish va ravon o'qish uchun umumiy to'siqlarni o'rganadi va bu muammolarni samarali hal qilish uchun dalillarga asoslangan strategiyalarni taklif qiladi. Ta'lim psixologiyasi, tilshunoslik nazariyasi va pedagogik ilg'or tajribalarning kesishishini o'rganish orqali ushbu tadqiqot yosh o'quvchilar uchun ta'limni yaxshilashga intilayotgan o'qituvchilar uchun tushunchalar berishga qaratilgan.