THE MEANING AND SPECIFICS OF THE SUBJECT “GENETICS” AS FIELDS OF KNOWLEDGE AND SCIENCE IN THE HIGHER EDUCATION SYSTEM
Keywords:
genetic education, integrated discipline, gene pool, numerical genetic problem, diversification, integration, heredity, reproduction, meiosis, mathematical modeling, genetic drift, binomial distribution., генетическое образование, интегрированная дисциплина, генофонд, численная генетическая проблема, диверсификация, интеграция, наследственность, воспроизводство, мейоз, математическое моделирование, генетический дрейф, биномиальное распределение.Abstract
Currently, the problem of teaching genetics through the independent interests of students is one of the most important areas of higher education. In this article, we propose several ways to organize students' independent work on genetics in a multilingual education environment. The course of methodological improvement of biological science is comprehensively studied from year to year, and research results are published. In this regard, the university conducted an analysis of the teaching of biological science and the organization of independent work, which in subsequent years was reflected in the works of foreign and domestic authors. The article presents the experience of teaching genetics at Bukhara State University based on the organization of independent work of students of the future field of biology in a multilingual education. The results of experimental studies aimed at verifying the effectiveness of independent work are presented. Our analysis allowed us to conclude that the methodological training of biology students as an object of pedagogical research should include various aspects of the vocational training system. The process of teaching genetics in English through freelance work encourages students to study the subject and language more deeply.
В настоящее время проблема преподавания генетики через самостоятельные интересы учащихся является одним из важнейших направлений высшего образования. В данной статье мы предлагаем несколько способов организации самостоятельной работы студентов по генетике в условиях многоязычного образования. Ход методического совершенствования биологической науки всесторонне изучается из года в год, публикуются результаты исследований. В связи с этим в университете был проведен анализ преподавания биологической науки и организации самостоятельной работы, что в последующие годы нашло отражение в работах зарубежных и отечественных авторов. В статье представлен опыт преподавания генетики в Бухарском государственном университете на основе организации самостоятельной работы студентов будущего направления биологии в условиях многоязычного образования. Изложены результаты экспериментальных исследований, направленных на проверку эффективности самостоятельной работы. Проведенный нами анализ позволил сделать вывод о том, что методическая подготовка студентов-биологов как объекта педагогического исследования должна включать в себя различные аспекты системы профессиональной подготовки. Процесс преподавания генетики на английском языке через внештатную работу побуждает студентов глубже изучать предмет и язык.