GIDRAVLIK TORMOZ TIZIMINI ISHLASH TAXLILI

Authors

  • M.R.Komilov Author
  • Maxmudjonov Lutfullo Xayrullo oʻgʻli Author

Keywords:

Brake, hydraulic, fluid, pressure, pedal, piston., Тормоз, гидравлика, жидкость, давление, педаль, поршень., Tormoz, gidravl, suyuql, bosim, pedali, piston .

Abstract

Gidravlik tormozlar Paskal qonuni printsipi asosida ishlaydi. Shunga ko'ra, suyuqlikka bosim o'tkazilsa, u barcha yo'nalishlarda bir tekisda harakatlanadi. Shuning uchun, biz kichik pistonga kuch qo'llaganimizda, suyuqlik orqali kattaroq pistonga uzatiladigan bosim hosil bo'ladi va transport vositasi to'xtaydi. Ushbu loyiha ishlayotganini hisobga olgan holda ishlatiladigan arzon narxlardagi gidravlik tormoz tizimini loyihalash va ishlab chiqishdan iborat. Loyihaning maqsadi energiyaning mexanikdan suyuqlikka o'tishini ko'rsatishdan iborat edi lik suyuqlik, bu chiziqdagi gidravlik suyuqlik bosimga aylanadi va pistonga itariladi. Bu tormoz prokladkalarini tormoz diskiga siqib chiqaradi. Model tormozlash stsenariylarini tutqichga nisbatan farqli miqdorlarni qo'llash orqali ko'rsatishi mumkin. Masalan, avtomobil minimal tormozlash bilan ishlashi mumkin va g'ildirak tormozsizga qaraganda sekinroq tezlikda aylanadi. Yana bir ekstremal narsa tormoz tutqichiga tez bosim o'tkazish orqali g'ildirakni bir zumda to'xtatishdir.

Гидравлические тормоза работают по принципу закона Паскаля. Соответственно, когда на жидкость оказывается давление, она движется равномерно во всех направлениях. Поэтому, когда мы прикладываем силу к маленькому поршню, создается давление, которое передается через жидкость на больший поршень, и автомобиль останавливается. Этот проект направлен на проектирование и разработку недорогой гидравлической тормозной системы, которая будет использоваться с учетом производительности. Целью проекта было продемонстрировать передачу энергии от механической к гидравлической, при которой гидравлическая жидкость в линии преобразуется в давление и прижимается к поршню. Это прижимает тормозные колодки к тормозному диску. Модель может отображать сценарии торможения, применяя к ручке различные величины. Например, автомобиль может работать с минимальным торможением, а колесо вращается с меньшей скоростью, чем без торможения. Другая крайность — мгновенно остановить колесо, резко нажав на тормозной рычаг.

Hydraulic brakes work on the principle of Pascal's law. Accordingly, when pressure is applied to a liquid, it moves uniformly in all directions. Therefore, when we apply force to the small piston, a pressure is created which is transmitted through the fluid to the larger piston and the vehicle stops. This project is to design and develop a low cost hydraulic brake system that will be used with performance in mind. The goal of the project was to demonstrate the transfer of energy from mechanical to fluid, where hydraulic fluid in the line is converted to pressure and pushed against a piston. This compresses the brake pads against the brake disc. The model can represent braking scenarios by applying different quantities to the handle. For example, a car can operate with minimal braking and the wheel turns at a slower speed than without braking. Another extreme is to stop the wheel instantly by applying quick pressure to the brake lever.

Author Biographies

  • M.R.Komilov

    Andijon mashinasozlik instituti

    “Transport muhandisligi” kafedrasi

    stajyor o'qituvchi

  • Maxmudjonov Lutfullo Xayrullo oʻgʻli

    Transport vositalari muhandisligi” yo‘nalishi K-98-21-guruhi

Modern education and development

Published

2024-06-22