TALABALARGA MATEMATIKANI OʻQITISHDA ULARNI IJODKORLIKKA UNDASH HAMDA EVRISTIK MASALALARNING OʻZIGA XOSLIGI

Authors

  • Djurayeva Dilafro’z G’ofurjonovna Author
  • Sultonova O’g’ilxon Nig’matovna Author
  • Xudoyberdiyeva Shaxnoza Mansurovna Author

Keywords:

Evristik masala, ijodkorlik, hosila, funksiay maximum va minimum, statsionar nuqta, ektermum, ikkinchi tartibli hosila, oraliq, kvadrat tenglama, simmetrik tenglama, kasr qism, butun qism, tasdiq.

Abstract

Ushbu maqolada ta’limdagi matematik analiz kursida hosila va uning tatbiqlari bobida oʻrganilgan ba’zi masalalarni yechishda bir nechta evristik masala qoʻllash orqali talabalarda ijodiy yondashuv shakllanishi haqida soʻz boradi. Maktab kursidagi kvadrat tenglamalarga oid beir nechta evristik masalalar keltirib, oʻquvchi shaxsida ijodkorlik g’oyalariga turtki boladi degan maqsad ilgari surilgan. Dastlabki qismda evristikaning turli fanlar nuqtai nazaridan qanday ma’noni anglatilshi va ular uchun ahamiyati keltirib oʻtilgan. Matematik olimlarnig evristikani qanday talqin etishlari ham keltirib oʻtilgan.

Author Biographies

  • Djurayeva Dilafro’z G’ofurjonovna

    1-son kasb-hunar maktabi

    matematika fani o’qituvchisi

  • Sultonova O’g’ilxon Nig’matovna

    1-son kasb-hunar maktabi

    matematika fani o’qituvchisi

  • Xudoyberdiyeva Shaxnoza Mansurovna

    1-son kasb-hunar maktabi

    matematika fani o’qituvchisi

Modern education and development

Published

2024-05-18