KORREKSION PEDAGOGIKA PEDAGOGIKA FANINING TARMOG’I SIFATIDA

Authors

  • Asqaraliyeva Durdona Author

Keywords:

pedagogika, didaktika, korreksion pedagogika, surdopedagogika, tiflopedagogika, oligofrenopedagogika, logopediya, rivojlanish, nuqsonli bolalar., педагогика, дидактика, коррекционная педагогика, педагогика глухих,тифлопедагогика, олигофренопедагогика, логопедия, развитие, дети-инвалиды., pedagogy, didactics, correctional pedagogy, deaf pedagogy, typhlopedagogy, oligophrenopedagogy, speech therapy,legal,children’s equipment.

Abstract

Inklyuziv ta’lim imkoniyati cheklangan bolalarni ta’lim jarayoniga integratsiya qilish hamda umumta’lim maktablarini imkoniyati cheklangan bolalarga moslashtirishni ko’zda tutadigan, ijtimoiy adolat va tenglikni asosiy maqsad qilib olgan jarayondir.Inklyuziv ta’lim maxsus ehtiyojli, imkoniyati cheklangan bolalar ham faqat maxsus maktablarda emas, balki sog’lom bolalar tahsil oladigan  umumta’lim maktablarida ham bilim olishlari mumkin ekanligini e’tirof etadi. Buning uchun esa maktab ham, o’qituvchi-tarbiyachilar ham inklyuziv ta’lim tizimiga tayyor bo’lishi, maktab darajasi, jismoniy sharoit va o’qishga imkon omillari shu ta’lim talablariga to’la javob bera olishi kerak.

Инклюзивное образование – это процесс, направленный на интеграцию детей с ограниченными возможностями в образовательный процесс и адаптацию общеобразовательных школ к детям с ограниченными возможностями, основной целью которого является социальная справедливость и равенство. Инклюзивное образование включает в себя детей с особыми потребностями, а инвалидность допускает только здоровых. Дети могут получать образование не только в общеобразовательных школах, но и в специальных школах. Для этого и школа, и педагоги-воспитатели должны быть готовы к системе инклюзивного образования, а уровень школы, физические условия и факторы, позволяющие учиться, должны полностью отвечать требованиям этого образования.

Inclusive education is a process that aims to integrate children with disabilities into the educational process and adapt general education schools to children with disabilities, with social justice and equality as the main goal. Inclusive education includes children with special needs and disabilities only admits that healthy children can be educated not only in general schools, but also in special schools. For this, both the school and the teachers-educators must be ready for the inclusive education system, and the school’s level, physical conditions, and the factors that make it possible to study should be able to fully meet the requirements of this education.

Author Biography

  • Asqaraliyeva Durdona

    Andijon davlat pedagogika instituti Filologiya fakulteti O‘zbek tili va adabiyot yo’nalishi 2-bosqich talabasi

Modern education and development

Published

2024-06-10