BOLALAR NUTQINI RIVOJLANTIRISHDA MASHG‘ULOTLAR AHAMIYATI

Mualliflar

  • Mirxamidova Maftunaxon Xusanboy qizi ##default.groups.name.author##

##semicolon##

Kalit so'zlar: nutq, til, og'zaki nutq, yozma nutq,lug'at, omonimlar,sinonimlar,ko'p ma'nolilik, ertaklar, she'rlar , mashg'ulotlar, tashqi va ichki nutq.

Abstrak

Nutq  - bu  tilning  fikr  ifodalash  va  almashish  jarayonlarida amal  qilinadigan, 
tilning alohida ijtimoiy faoliyat turi sifatidagi muayyan yashash shakli. Nutq deganda 
uning  ogʻzaki  va  yozma  ravishda  namoyon  boʻlishidagi  jarayonlar,  yaʼni  soʻzlash 
jarayoni va uning natijasi tushuniladi. Nutq – bu insonnning eng oliy, murakkab,ruhiy 
vazifalardan  biri  hisoblanadi.  Nutq  ichki  va  tashqi  ko’rinishiga  ega.  Ichki  nutq 
odamning o’z ichiga gapiradigan passiv nutqi sanaladi. Shuning uchun bu nutq o’z– 
o’ziga qaratiladi, uni nazorat qilib bo’lmaydi. Ichki nutq og’zaki va yozma nutqning 
asosi  sifatida  xizmat  qiladi.  Tashqi  nutq  boshqalarga  qaratilgan  va  nazorat  qilish 
mumkin  bo’lgan  faol  nutq  bo’lib,  u  og’zaki  va  yozma  ko’rinishga  ega.  Til 
hayotimizning ajralmas qismi hisoblanadi, shunday ekan bola go'dakligidanoq undan 
bir dona so'z aytishini kutish, uni gapirishga o'rgatish so'ngra uni maroq bilan tinglash 
barcha insonlar uchun xosdir. Odatda bolalarning faol nutqi 2 - 2, 5 yoshlarda chiqa 
boshlaydi. Bu davrda bolaning kattalar bilan amaliy hamkorligiga oid vaziyatlarda faol 
nutqdan foydalanish nutq shakllanishiga olib keladi.[1.B342] 

##submission.citations##

FOYDALANILGAN ADABIYOTLAR :

https://uz.m.wikipedia.org/wiki/Nutq.

https://hozir.org/d-r-babayeva.html?page=4

"BOLALAR NUTQINI O'STIRISH" D. R. Babayeva "Barkamol fayz media"

##submission.downloads##

Nashr qilingan

2024-10-08

##submission.howToCite##

Mirxamidova Maftunaxon Xusanboy qizi. (2024). BOLALAR NUTQINI RIVOJLANTIRISHDA MASHG‘ULOTLAR AHAMIYATI . TADQIQOTLAR, 47(3), 144-146. https://ilmiyxabarlar.uz/tad/article/view/1947