MEDIAMATNLAR TARKIBIY QISMLARINING INSON ONGIGA TA’SIR QILISH USULLARI

Authors

  • Ibrohimova Aziza Tohirovna Author

Keywords:

Kalit so‘zlar: Diskreditatsiya, online nashr, audiomatn, mass media.

Abstract

 
Annotatsiya: Elektron nashrlar bosma axborot vositalardagi ma’lumotlarni o‘z 
sahifalari orqali ifodalashlarida matnning hajmiga qisqartishlar kiritishlari tabiiy hol, 
albatta.  Bosma  nashrga  nisbatan  qiyin  o‘qiladigan  internet  manbada  ayni 
diskreditatsiyani  qo‘llash  birmuncha  osonroqdir.  Mediamatnda  faqatgina  foto 
vositasining  qo‘llanishi  ham  diskriditatsiyani  hosil  qiladi.  Chunki  videomaterial 
materialning davomiyligini ko‘rish, kuzatish va ma’lum effektlarni aniqlashga yordam 
beradi matnning ahamiyatini orttiradi. Audio vositasining qo‘llanmasligi ham ushbu 
hodisa sifatida qaraladi. Chunki audioma’lumotlar ham yaxshigina ahamiyatli faktik 
material yaratilishiga sabab bo‘ladi. Demak, deskriditatsiya qo‘llangan, deb topilgan 
ma’lumotlar  jalb  etarli  barcha  media  unsurlardan  ayri  bo‘ladi.  Bu  holat 
mamlakatimizda bosma nashrlarning endigina paydo bo‘lgan davrlarida ko‘p kuzatilar 
edi. Onlayn nashrlarning o‘ziga xosligi giperhavolalar bo‘lib, bugun diskreditatsiya 
hodisasi aynan ular ta’sirida uchraydi.  

References

Foydalanilgan adabiyotlar:

Тўртинчи ҳокимият. Ўзбекистон республикасининг қонунлари,

қарорлар ва бошқа ҳужжатлар тўплами. Т.: “Меҳнат”, 2003.

Published

2024-09-23

How to Cite

Ibrohimova Aziza Tohirovna. (2024). MEDIAMATNLAR TARKIBIY QISMLARINING INSON ONGIGA TA’SIR QILISH USULLARI . Ta’lim Innovatsiyasi Va Integratsiyasi, 29(2), 58-68. https://ilmiyxabarlar.uz/talim/article/view/1722