MEDIAMATNLAR TARKIBIY QISMLARINING INSON ONGIGA TA’SIR QILISH USULLARI
##semicolon##
Kalit so‘zlar: Diskreditatsiya, online nashr, audiomatn, mass media.##article.abstract##
Annotatsiya: Elektron nashrlar bosma axborot vositalardagi ma’lumotlarni o‘z
sahifalari orqali ifodalashlarida matnning hajmiga qisqartishlar kiritishlari tabiiy hol,
albatta. Bosma nashrga nisbatan qiyin o‘qiladigan internet manbada ayni
diskreditatsiyani qo‘llash birmuncha osonroqdir. Mediamatnda faqatgina foto
vositasining qo‘llanishi ham diskriditatsiyani hosil qiladi. Chunki videomaterial
materialning davomiyligini ko‘rish, kuzatish va ma’lum effektlarni aniqlashga yordam
beradi matnning ahamiyatini orttiradi. Audio vositasining qo‘llanmasligi ham ushbu
hodisa sifatida qaraladi. Chunki audioma’lumotlar ham yaxshigina ahamiyatli faktik
material yaratilishiga sabab bo‘ladi. Demak, deskriditatsiya qo‘llangan, deb topilgan
ma’lumotlar jalb etarli barcha media unsurlardan ayri bo‘ladi. Bu holat
mamlakatimizda bosma nashrlarning endigina paydo bo‘lgan davrlarida ko‘p kuzatilar
edi. Onlayn nashrlarning o‘ziga xosligi giperhavolalar bo‘lib, bugun diskreditatsiya
hodisasi aynan ular ta’sirida uchraydi.
##submission.citations##
Foydalanilgan adabiyotlar:
Тўртинчи ҳокимият. Ўзбекистон республикасининг қонунлари,
қарорлар ва бошқа ҳужжатлар тўплами. Т.: “Меҳнат”, 2003.